معرفی سخنرانان چهارسوق هنر و رسانه

اولین رویداد تخصصی «چهارسوق هنر و رسانه» با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

سخنرانی‌ نقش‌آفرینان حوزه آموزش هنر و رسانه در قالب ویدئوهای ضبط شده، پرسش و پاسخ در بسترهای تعاملی مجازی بخشی از برنامه‌های رویداد تخصصی چهارسوق هنر و رسانه است.

بخش ارائه‌های چهارسوق همواره یکی از بخش‌های جذاب و پرطرفدار چهارسوق بوده است. ارائه‌های چهارسوق هنر و رسانه، در زمانی حدودا ۱۵ دقیقه‌ ارائه می‌شوند. پیش از برگزاری رویداد تلاش می‌شود با راهبری مناسب سخنرانان، محتوا و شیوه ارائه به‌گونه‌ای تنظیم شود که ارزش،‌ جذابیت و ایجاد انگیزه در مخاطب را همراه داشته باشد. سخنرانان چهارسوق هنر و رسانه از میان افرادی انتخاب می‌شوند که در حوزه تعلیم و تربیت دارای نظریه، تجربه یا ایده بومیِ نوآورانه، ارزشمند و امیدبخش باشند. 

در این رویداد ویدئوهای از قبل آماده‌شده ارائه سخنرانان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر مشاهده ویدئوی مربوط به هر سخنرانی در جلسات پرسش و پاسخ مربوط به هر کدام شرکت کنند. در طی این رویداد، شش جلسه پرسش و پاسخ با حضور سخنران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند حین جلسات سوالات خود را در زمینه موضوع ارائه از سخنران بپرسند.

همچنین پس از رویداد در قالب گروه‌هایی در فضای مجازی این جریان ادامه خواهد یافت تا شبکه‌سازی این عرصه به صورت مستمر برقرار باشد.

برای ثبت‌نام در چهارسوق هنر و رسانه کلیک کنید…

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است



عنوان ارائه

چشم‌ها را بايد شست!

درباره سخنران

مجید خسروانجم

  • کارتونیست و معلم خلاقیت

معرفی

یکی از مسائلی که خیلی برای من مهم بوده، اینه که نمیشه گفت یکی خلاقه یکی خلاق نیست. هر کسی خلاقیت ویژه‌ی خودش رو داره. منتها این که چجوری و چه شکلی جوهره‌ی درون هر فرد رو پرورش بدیم مهمه. یه مسئله‌ی دیگه داستان پردازیه. هر چیزی که می‌بینیم یه داستانی پشتش هست. ما سعی می‌کنیم توی کلاسامون از زاویه‌های مختلف به یه موضوع نگاه کنیم تا داستانش رو پیدا کنیم. این دو مورد از چالش‌هاییه که سر کلاس‌هامون خیلی سراغش میریم …

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است

عنوان ارائه

پنج عدد «میم» و یه دونه «ر» برای تحول نرم افزاریِ آموزش و پرورش!

درباره سخنران

محمدصادق باطنی

دبیر و موسس المپیاد سواد رسانه ای
مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی شهید آوینی صداوسیما
موسس باشگاه هنر و رسانه نوجوان
موسس مرکز نوآوری رسانا
موسس مدرسه هنر و رسانه آینه
مستندساز، برنامه ساز و مدرس دانشگاه
کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد مدیریت رسانه و کاندیدای دکترای علوم ارتباطات

معرفی

هنوز هم وقتی می‌گویید تحول در آموزش و پرورش، خیلی‌ها اول فکر و ذهنشان می‌رود سراغ مدرسه‌سازی! حتی وقتی پس از کرونا نوبت به آموزش مجازی رسید هم بیشتر توجه‌ها رفت به سمت راه‌اندازی پلتفرم و توسعه زیرساخت! انگار در اذهان عمومی مشکل فقط از کمبود میز و صندلی و در و دیوار و پلتفرم و زیرساخت است. همان عناصری از آموزش که برخی به آن‌ها «سخت افزار آموزشی» می‌گویند. اما چه بسیار مدارس و پلتفرم‌هایی که ساخته شدند و توسعه یافتند ولی کلاسهای‌شان خالی ماند و از آن مهم‌تر، وجودِ دانش‌آموزانشان از رشد و تربیت تهی ماند.
اینجاست که در کنار سخت‌افزار عنصر بسیار مهم‌تری خودنمایی می‌کند: «نرم‌افزار آموزشی». نرم‌افزارهایی که در یک نگاه عبارتند از: منابع دانشی، معلم‌های توانمندشده، مدل‌های آموزشی، محصولات آموزشی، محیط‌های تربیتی و این وسط عنصر ششمی هست که می‌تواند سلسله‌جنبان و گردهم‌آورنده تمامی عناصر پنجگانه‌ی قبلی باشد: «رویدادهای مساله‌محور».
در این ارائه محمدصادق باطنی دبیر و موسس المپیاد سواد رسانه‌ای می‌خواهد تجربه خود از راه‌اندازی یک چرخه نرم‌افزاری در حوزه سواد رسانه‌ای که منجر به تحول در آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس کشور شد و قصه رویداد مساله‌محور «المپیاد سواد رسانه‌ای» و نسبت آن با این چرخه را بیان کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است

عنوان ارائه

تجربه مسیر هنرمند

درباره سخنران

زهرا قاضی

معلم هنر
کارشناسی ارشد علوم شناختی
گرایش طراحی‌ و خلاقیت پژوهشکده علوم شناختی
کارشناسی نقّاشی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
فوق‌دیپلم ریاضیات‌وکاربردها
عضو بنیاد ملی نخبگان

معرفی

هنر، مفهومی عمیق و‌ وسیع است؛ معلم هنر بودن به اندازه کافی پر چالش و‌ مجال هنر در مدرسه به اندازه کافی اندک! گسست جامعه و هنر را می‌توان از سلطه کلاس‌های کم‌مایه تکنیک‌محور متوجه شد و گسست سیستم آموزشی و هنر را می‌توان از تفننی برگزارکردن کلاس‌های هنر!
حالا چه باید کرد؟ در این فرصت کم بهترین محتوا برای دانش‌آموز کدام است؟ 
در این ارائه با نقد رویکردهای داده‌‌محور و‌ تکنیک‌محور به اهمیت مسیر هنرمندشدن خواهیم پرداخت؛ باشد که در این مسیر دانش‌آموزان، کمی از ابعاد جدید و جدی هنر را بچشند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است

عنوان ارائه

گلوله‌هاي انفجاري

درباره سخنران

علي صالحي

طلبه سطح یک حوزه علمیه
فیلم ساز و مستندساز
مسئول بخش رسانه کمیته مرکزی راهیان نور
مدیر و موسس گروه سرزمین هنر

معرفی

معمولا جشنواره فجر را نگاه می‌کنیم و در انتظار پیداشدن فیلم‌ساز ارزشی‌ای هستیم که بتواند از ارزش‌ها سخن بگوید و یا نقد منصفانه‌ای انجام دهد! حال آنکه این اتفاق نیازمند پروسه‌ای سخت است. ۱) استعداد یابی،۲) تربیت و آموزش تخصصی، ۳)حمایت و بکارگیری
استعدادیابی و کار تربیتی و آموزشی بر روی نوجوان ۱۴ ساله می‌تواند منجر به این شود که بعد از چند سال نسلی توانمند در حوزه رسانه داشته باشیم.
نسلی که مسائل نوجوان رو از مشکلات مدرسه گرفته تا مسائل سن بلوغ و… را خودش و با نگاه خودش به تصویر می‌کشد و در سال‌های بعدی نیز مدیر، کارشناس و یا هنرمند در موضوع رسانه و فیلم‌سازی به وجود خواهد آورد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است

عنوان ارائه

هنرمند پروری

درباره سخنران

محمد کریمی

  • فعال حوزه آموزش و پژوهش هنر

معرفی

هدف ما ارائه‌ی اصول عملی و راهکار‌هایی برای معلمین هنر جهت آموزش خلاقانه و اثر بخش درس هنر در مدارس است که منجر به علاقه‌مندی دانش‌آموزان به این درس و رشد و پرورش استعداد هنری دانش‌آموزان شود. اصول آموزشی مورد نظر ما در این ارائه، برای تدریس به عموم دانش‌آموزان با هر سطح مهارتی و شناختی‌ای طراحی شده و سعی بر این است که با رویکرد مسئله‌محور به تدریس هنر در مدارس پرداخته شود تا شاهد تربیت دانش‌آموز هنرمند با شناخت صحیحی از هنر باشیم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن line-1.png است

عنوان ارائه

کارآزمون هنر و کیمیای زندگی

درباره سخنران

خشایار فهیم

  • مدیرعامل موسسه الگوی تعلیم و تربیت قاف و دبیر مدارس استعدادهای درخشان

معرفی

مسئله از اونجا شروع شد که چطور میشه آزمون رو برای بچه‌ها جذاب و شیرین‌تر کرد؟
در “کارآزمون هنر و کیمیای زندگی” ما سعی کردیم آزمونی برای بچه‌ها طراحی کنیم که نه‌تنها ازش لذت ببرن، بلکه ارزیابی دقیق‌تر و چندجانبه‌ای رو تجربه کنن.
همچنین بتونن آموخته‌های خودشون رو به کار ببندن و عمیق‌ترین نوع یادگیری رو ‌تجربه کنند.
از طرف دیگه آموزش ترکیبی و ادغام علوم مختلف در یک برنامه همیشه یکی از اهداف تحولی بوده که در این کارآزمون یکی از سبک‌های این ترکیب تجربه شد. این تجربه با نمونه‌ی ترکیب زیست و شیمی و هنر طراحی و اجرا شد.
در این ارائه چگونگی اجرای این کارآزمون و نحوه تولید چنین کارآزمونی رو ارائه خواهیم داد.

برای ثبت‌نام در چهارسوق هنر و رسانه کلیک کنید…