بایگانی: بلاگ

فکر میکنم بیشتر توجهات سمت تربیت دانش آموزان و نسل خوب بوده . به نظرم جای یک سیستم نظارتی قوی و منسجم برای معلمان که بتونه هدایتشون کنه هم در بحث نحوه ی آموزش هم نحوه ی برخورد با دانش آموزان به شدت خالیه
جدیدا با حواشی که تو مدارس پیش اومده میشه روش مانور داد و توجهات رو سمتش جلب کرد هدف یک گشت آموزشی نیست هدف راهنمایی معلمان برای ایجاد یک فضای امنه . در کل فکوس روی شیوه ی آموزش معلماست نه نظارت از اون ها
#پویش_آرزوها

دانش آموزان اعتماد به نفس و عزت نفس ندارند.آنها خودشان را نمیشناسند و به توانایی هایشان ایمان ندارند.دانش آموزان خودشان را دوست ندارند.تفاوتهای یکدیگر را درک نمیکنند.
جای مهارت های زندگی عملی و کاربردی در مدارس خالی است.
آموزش این مهارت ها اگر در غالب فیلم و انیمیشن باشد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محتوای آموزشی قدیمی و بدون کاربرد همواره یکی از مسائل آموزش و پرورش بوده است.این مطالب هر چند سال یکبار تغییر میکنند اما تاثیری در نزدیک شدن برنامه درسی به ایده آل هایمان ندارد.
بنظرم یک برنامه درسی باید باشد که دو جزء داشته باشد.(نامش را برنامه درسی دوگانه گذاشتم).برنامه درسی ثابت و برنامه درسی متحرک.برنامه درسی ثابت همان مطالب نظری است ک هر چند سال یکبار تغییرش میدهند و برنامه درسی متحرک برنامه درسی ای است ک متناسب با پیشرفت فناوری و علم تغییر میکند و مطالبی را در اختیار دانش آموزان قرار میدهد که آنهارا با مسائل روز آشنا کند.این برنامه متغیر میتواند هر ۳تا۵ سال بکبار تغییر کند و آپدیت شود.مثلا اطلاعات کامپیوتری و آفیس و اطلاعات پزشکی و بهداشتی جدید میتواند محتوای برنامه درسی متحرک باشد.

یکی از مشکلات دانش آموزان نبود یک سیستم منسجم استعدادیابی است.بسیاری از دانش آموزان بر اساس رتبه کنکورشان به دانشگاه میروند بدون اینکه به استعدادشان توجهی شود.یک اپلیکیشن معتبر همراه با آزمون های استاندارد شده ی معتبر علمی باید تهیه شودو در اختیار دانش آموزان متوسطه قرار گیرد تا بهتر توانایی خود رابسنجند.نقش این اپلیکیشن هوشمند هدایتگری دانش آموزان برای انتخاب رشته خودشان با توجه به توانمندی هایشان است.
ویژگی دیگر این اپلیکیشن، این است ک اطلاعات کامل و جامع از رشته های دانشگاهی (محتوای دروس و پیش نیازهای رشته دانشگاهی) در اختیار دانش آموزان قرار میدهد که با اطلاع از رشته ها و براساس تواناییشان انتخاب رشته کنند.
با توجه به سنجش مهارت ها و علایق و توانایی های دانش آموز ، اپلیکیشن میتواند رشته های دانشگاهی مرتبط با توانایی دانش آموزلن را به آنها معرفی کند.

ایده ی بعدی برای خدمت رسانی به والدین هستش
به این صورت که یه اپلیکیشن طراحی بشه تا خانواده ها بتونن با وارد کردن اطلاعات کاربری از وضعیت تحصیلی و سطح رشد دانش آموزشون با خبر بشن
یا هربار که قراره جلسه ای برگزار بشه مدرسه بتونه از طریق این اپلیکیشن به خانواده ها پیام بفرسته.

برای رفع مشکل مطالعه ی کتاب دانش آموزها میتونیم یه کتابخونه ی مجازی با کتاب‌های متنوع طراحی کنیم که دانش آموزها بتونن با عضویت در اون از کتاب‌ها استفاده کنن.. یه سری کتابها رایگان و یه سری هم پولی باشه.و قرار بر این باشه ک هر چند ماه یه مسابقه بذاریم و از یه کتاب که مدنظرمونه سوالاتی طراحی کنیم و براش جایزه و نظر بگیریم یا ب مدارس بگیم ک نشست بذارن و بعد از مطالعه یه کتاب با دانش آموزها راجبش بحث و گفتگو کنن. میتونیم از انتشارات مختلف استفاده کنیم و یه جورایی کسب درآمد هم میشه
یا یه بازی طراحی کنیم که برای ورود به مراحل بالاتر دانش آموز موظف ب مطالعه یک کتاب باشه.

از اونجایی که اکثریت دانش آموزان از مشکل اضافه وزن یا سوتغذیه رنج میبرن یه سایت سلامت طراحی بشه که بر اساس اون هر مدرسه رو موظف به تشکیل یه پرونده ی سلامت بکنه و دانش آموزا اطلاعات تغذیه ای و قد و وزنشون رو اونجا وارد کنن و ما با کمک مشاوران تغذیه و ورزشی بتونیم براشون برنامه ی غذایی مناسب رو تهیه کنیم.

طراحی یه اپلیکیشن که افرادی که تخصص و مهارت تدریس دارن و تمایل به برگزاری کلاس های خصوصی دارن بتونن رزومه شون رو اونجا بارگذاری کنن و دانش آموزها با استفاده از این اپلیکیشن مدرس مورد نظر رو انتخاب کنن.
از اونجایی که کنکور داره حذف میشه و قراره بر اساس معدل انتخاب صورت بگیره دانش آموزا برای بالا بردن معدل تمایل ب شرکت در کلاسهای خصوصی دارن و فکر میکنم که بتونه مفید واقع بشه.

ایده ها و تجارب آموزشی مرتبط با کودکان زیر ۷ سال

با سلام
ایده ای داشتم در رابطه با طراحی اپلیکیشنی که فعالیت های مربوط به تکالیف بچه ها در منزل را پیگیری می کند و در شرایطی که والدین تمایل دارند از طریق غیر مستقیم فعالیت های درسی فرزند خود را پیگیری کنند قابل استفاده می باشد.