بایگانی: بلاگ

#پویش_آرزوها
آرزو ميكنم دنيا با بچه هامون كارى نكنه كه فطرتشون رو ناديده بگيرند و تا ته راه يا زهرا ميگم و هستم انشاالله…
( :

#پویش_آرزوها
دوست داشتم مدرسه ها تفکر خلاق یاد می دادند.
دوست داشتم را ادبیات بیشتر از ریاضی مانوس می شدند. (ادبیات نیاز جدی تری است)
دوست داشتم به جای این همه ساعت علوم و ریاضی کارهای آزمایشگاهی بیشتری داشتیم.
دوست داشتم ۸ صبح مدرسه نباشم!!!
دوست دارم همه بچه ها به عدالت آموزش دریافت کنند نه به خاطر وضع مالی خوب یا تهرانی نشین بودن در مدرسه های خوب باشند و این همه بچه بااستعداد دیگر تلف شوند.

#پویش_آرزوها
آرزو میکنم که به‌جایی برسیم که بفهمیم، وقتی آپ اصلاح شود، کل بشریت اصلاح میشود، مملکت اصلاح میشود، دولت اصلاح می شود؛

#پویش_آرزوها
گذر از علم تجربی (پوزیتیویسم) به علم واقعی نیازمند دو مرحله است!
مرحله گذر که تقابل با سیستم آموزشی موجود است و مرحله گذار که آغاز تمدن سازی اسلامی است….
امیدواری چهار سوق علم بتواند در هر دو مرحله نقش خود را ایفا کند

مدیریت و کارهای آموزشی و مدرسه داری را

#پویش_آرزوها

آرزو می‌کنم در پنج‌سال آینده، دیگر شاهد تصمیم‌گیری خودسرانه والدین برای آینده بچه‌ها نباشیم.

آرزو می‌کنم والدین برای ارزیابی فرزند خود از سنجه‌ی دیگری جز ″نمره″ استفاده کنند.

فکر میکنم بیشتر توجهات سمت تربیت دانش آموزان و نسل خوب بوده . به نظرم جای یک سیستم نظارتی قوی و منسجم برای معلمان که بتونه هدایتشون کنه هم در بحث نحوه ی آموزش هم نحوه ی برخورد با دانش آموزان به شدت خالیه
جدیدا با حواشی که تو مدارس پیش اومده میشه روش مانور داد و توجهات رو سمتش جلب کرد هدف یک گشت آموزشی نیست هدف راهنمایی معلمان برای ایجاد یک فضای امنه . در کل فکوس روی شیوه ی آموزش معلماست نه نظارت از اون ها
#پویش_آرزوها

دانش آموزان اعتماد به نفس و عزت نفس ندارند.آنها خودشان را نمیشناسند و به توانایی هایشان ایمان ندارند.دانش آموزان خودشان را دوست ندارند.تفاوتهای یکدیگر را درک نمیکنند.
جای مهارت های زندگی عملی و کاربردی در مدارس خالی است.
آموزش این مهارت ها اگر در غالب فیلم و انیمیشن باشد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محتوای آموزشی قدیمی و بدون کاربرد همواره یکی از مسائل آموزش و پرورش بوده است.این مطالب هر چند سال یکبار تغییر میکنند اما تاثیری در نزدیک شدن برنامه درسی به ایده آل هایمان ندارد.
بنظرم یک برنامه درسی باید باشد که دو جزء داشته باشد.(نامش را برنامه درسی دوگانه گذاشتم).برنامه درسی ثابت و برنامه درسی متحرک.برنامه درسی ثابت همان مطالب نظری است ک هر چند سال یکبار تغییرش میدهند و برنامه درسی متحرک برنامه درسی ای است ک متناسب با پیشرفت فناوری و علم تغییر میکند و مطالبی را در اختیار دانش آموزان قرار میدهد که آنهارا با مسائل روز آشنا کند.این برنامه متغیر میتواند هر ۳تا۵ سال بکبار تغییر کند و آپدیت شود.مثلا اطلاعات کامپیوتری و آفیس و اطلاعات پزشکی و بهداشتی جدید میتواند محتوای برنامه درسی متحرک باشد.

یکی از مشکلات دانش آموزان نبود یک سیستم منسجم استعدادیابی است.بسیاری از دانش آموزان بر اساس رتبه کنکورشان به دانشگاه میروند بدون اینکه به استعدادشان توجهی شود.یک اپلیکیشن معتبر همراه با آزمون های استاندارد شده ی معتبر علمی باید تهیه شودو در اختیار دانش آموزان متوسطه قرار گیرد تا بهتر توانایی خود رابسنجند.نقش این اپلیکیشن هوشمند هدایتگری دانش آموزان برای انتخاب رشته خودشان با توجه به توانمندی هایشان است.
ویژگی دیگر این اپلیکیشن، این است ک اطلاعات کامل و جامع از رشته های دانشگاهی (محتوای دروس و پیش نیازهای رشته دانشگاهی) در اختیار دانش آموزان قرار میدهد که با اطلاع از رشته ها و براساس تواناییشان انتخاب رشته کنند.
با توجه به سنجش مهارت ها و علایق و توانایی های دانش آموز ، اپلیکیشن میتواند رشته های دانشگاهی مرتبط با توانایی دانش آموزلن را به آنها معرفی کند.

ایده ی بعدی برای خدمت رسانی به والدین هستش
به این صورت که یه اپلیکیشن طراحی بشه تا خانواده ها بتونن با وارد کردن اطلاعات کاربری از وضعیت تحصیلی و سطح رشد دانش آموزشون با خبر بشن
یا هربار که قراره جلسه ای برگزار بشه مدرسه بتونه از طریق این اپلیکیشن به خانواده ها پیام بفرسته.